Divvalodība Kanādā: vēsture, politika un uzņēmējdarbības (e-komercijas) iespējas
Divvalodība ir spēja brīvi runāt divās valodās. Kanādā divvalodība ir oficiālās valodas likums, kas pieņemts 1969. gadā. Tas ļauj angļu un franču kanādiešiem sazināties abās oficiālajās valodās.
Divvalodības vēsture Kanādā aizsākās jau valsts dibināšanas pirmsākumos. Kad 1867. gadā tika apvienotas Ziemeļamerikas britu un franču kolonijas, par jaunās valsts oficiālajām valodām kļuva gan angļu, gan franču valoda. Turpmākajos gados federālā valdība pieņēma virkni likumu, kas veicināja divvalodību Kanādā, tostarp 1969. gada Oficiālo valodu likumu.
Divvalodības politika Kanādā ir sarežģīta. Lai gan lielākā daļa kanādiešu atbalsta bilingvisma ideju, ir arī būtiski iebildumi. Daži politiķi ir pieprasījuši, lai visiem kanādiešiem būtu obligāti jāmācās gan angļu, gan franču valoda, savukārt citi iestājas par brīvāku pieeju, lai cilvēki varētu lietot valodu, kas viņiem ir ērtāka.
Biznesa iespējas
Divvalodība Kanādā piedāvā daudzas uzņēmējdarbības iespējas. Piemēram, uzņēmumi, kas var sazināties gan ar angliski, gan franciski runājošiem klientiem, var izmantot plašāku tirgu. Turklāt divvalodība var būt vērtīga priekšrocība uzņēmumiem, kas vēlas paplašināt darbību franču valodā runājošos tirgos.
E-komercija Kanādā un iespējas
Kanāda ir desmitais lielākais e-komercijas tirgus ar pārdošanas apjomiem 66,9 miljardu ASV dolāru apmērā 2022. gadā. Paredzams, ka līdz 2025. gadam tas katru gadu pieaugs par 15 %, sasniedzot 103 miljardus. Kanādas lingvistiskā dualitāte (oficiālās valodas ir angļu un franču) var būt šķērslis starptautiskajiem e-komercijas tirgotājiem, un dažkārt, lai gūtu panākumus, tiem ir jāpiedāvā daudzvalodu klientu apkalpošana un vietnes. Tomēr rīks Clonable var sniegt iespēju, jo ar to ir viegli izveidot arī tīmekļa vietni franču valodā.
Tiešsaistes iepirkšanās Kanādā ir attīstījusies salīdzinoši lēni, daļēji tāpēc, ka vietējie mazumtirgotāji vilcinājās pielāgoties un sākt tirdzniecību tiešsaistē. Taču izaugsme pašlaik ir spēcīga, jo Kanādas mazumtirgotāji atpaliek un investē digitālajās platformās, lai sasniegtu klientus visā valsts plašajā ģeogrāfiskajā teritorijā (Valstī ir daudz dažādu loģistikas problēmu, sākot no lieliem kalnu grēdām, piemēram, klinšu kalniem, līdz plašajiem iekšzemes līdzenumiem un arktiskajām teritorijām) un reaģētu uz pieaugošo konkurenci, ko rada globālie e-komercijas uzņēmumi.
Kanādas e-komercijas tirgus starp uzņēmumiem un patērētājiem pēc savām iezīmēm un vēlmēm ir līdzīgs kaimiņos esošajam ASV tirgum. Piemēram, abos tirgos dominē kredītkaršu maksājumi, un mobilās komercijas izplatības rādītāji ir līdzīgi.
Kanādas interneta pircējiem lielu uzmanību pievērš arī bezmaksas piegādes pieejamība, jo 72 % no tiem atsakās no pasūtījuma, ja piegādes izmaksas ir pārāk augstas. E-komercijas izaugsmi varētu veicināt, brīdinot klientus par minimālo tēriņu slieksni un bezmaksas piegādes piedāvājumiem.